close

好久沒發文

這次發文不再是God help the girl了  腦袋被B&S的電音和GHTG的少女加母性的聲音洗了好久 終於出現另一種搖滾樂就是Twenty one pilots!!其實從國中就蠻喜歡這樂團

自從Fun.的暫時解散後 Twenty one pilots的音樂又盤據我的心頭!!!

這次介紹的這首是House of Gold 是主唱Tyler Joseph 寫給媽媽的 歌詞有點感傷 MV根本是驚悚片~~只不過聽著Tyler自彈自唱還蠻過癮的

undefined

(歌詞翻譯有稍加潤飾 歡迎留言討論)

She asked me, "Son, when I grow old,
她問我說:「兒子,當皺紋佈滿我的雙頰
Will you buy me a house of gold?
你會不會買給我一屋子的金銀財寶
And when your father turns to stone,
當你爸爸變得動彈不得
Will you take care of me?"
你會不會照顧我。」

She asked me, "Son, when I grow old,
她問我說:「兒子,當皺紋佈滿我的雙頰
Will you buy me a house of gold?
你會不會買給我一屋子的金銀財寶
And when your father turns to stone,
當你爸爸變得動彈不得
Will you take care of me?"
你會不會照顧我。」


I will make you queen of everything you see,
我會在你眼之所及 讓你變成皇后
I'll put you on the map,
我會帶你遊歷世界各地
I'll cure you of disease.
讓你免於病痛所苦

Let's say we up and left this town,
我們總有一天會提起行囊 離開這座城市
And turned our future upside down.
未來會因此截然不同
We'll make pretend that you and me,
我們假裝那一天我和你
Lived ever after happily.
從此會過得幸福快樂的日子

She asked me, "Son, when I grow old,
她問我說:「兒子,當皺紋佈滿我的雙頰
Will you buy me a house of gold?
你會不會買給我一屋子的金銀財寶
And when your father turns to stone,
當你爸爸變得動彈不得
Will you take care of me?"
你會不會照顧我。」

I will make you queen of everything you see,
我會在你眼之所及 讓你變成皇后
I'll put you on the map,
我會帶你遊歷各地
I'll cure you of disease.
讓你免於病痛所苦


And since we know that dreams are dead,
自從我們知道夢想是不可能實現的
And life turns plans up on their head,
真實的生活完全把我的計畫顛覆
I will plan to be a bum
我會計畫成為一名乞丐,
So I just might become someone.
這樣我的心願更遙不可及了!

She asked me, "Son, when I grow old,
她問我說:「兒子,當皺紋佈滿我的雙頰
Will you buy me a house of gold?
你會不會買給我一屋子的金銀財寶
And when your father turns to stone,
當你爸爸變得動彈不得
Will you take care of me?"
你會不會照顧我。」

I will make you queen of everything you see,
我會在你眼之所及 讓你變成皇后
I'll put you on the map,
我會帶你遊歷世界各地
I'll cure you of disease.
讓你免於病痛所苦

 

原本去年七月要登台的twenty one pilots因主唱感冒所以就取消了為了不要讓粉絲期望落空 Twenty 的鼓手Josh還跟粉絲拍照留念

undefined

 

 

同場加映

Tear in my heart

Stressed out

Tyler 的rap真的是百聽不厭 少了嘶吼聲 還是一樣搖滾

中間的好友擊掌讓我想起小時候與表妹一起編的擊掌 說真的那麼長超難記的

guns for hands

這首不管聽幾年還是不會膩

剛聽時超怕Tyler的嗓子會喊壞的

By Carolyn

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Carolyn卡洛琳 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()