close

慵懶的早晨

起身不須打扮出來

散步 踏著輕盈的步伐

氤氳的炊煙

早餐的滋味在天際融化出來

黃澄澄的太陽佐著鬆軟綿密的白雲 配上有清香的路樹

平淡的一切也可以很詩意

undefined

undefined

 

 

 (電影版本 歌詞有些更改)

 

I got out of bed
早上醒來 鑽出被窩
and came here for adventure.
來到這 展開晨間探險
I stepped on a stone on the way.
沿路上我用腳尖點著石頭
I took off my shoe
卸下鞋子
and a dog came towards me
wagging his tail happily.
一隻小狗開心的搖著尾巴 跑到我這裡

Dog, if you could speak,
小狗 如果你可以說話
you'd know what to do.
你就知道要做些什麼
Simply turn around and run.
而不會一直簡單的轉圈圈
Dog, if you could speak,
小狗 如果會說話
you bury your bone
快埋好你的骨頭
and you show me the way back home.
告訴我回家的路

Got out of bed,
我早上醒來
and i put on my sunsuit.
穿好我的浴衣
Blue checky short and a dress.
藍莓短褲和長洋裝
Nothing was left for a girl in pijamas.
沒人留什麼給穿著睡衣的女孩
No breakfast, no kindness, no game.
沒早餐或一點點善意或一小場遊戲

Girl, if you could speak
女孩,如果你能說話
You'd know what to do
你就知道該怎麼做
Ages left a gift with you,
年紀留了份禮物給你
Rent the cheap second-hand crystal ball
借我一顆占卜用的二手水晶球
I will trust my future to you
我會把我的未來當作抵押品

I got out of bed
我起身下床
when the springs wouldn't have me
當我在床上躺到彈簧失去彈性
If I held me up like a gum
如果只想一直賴在床上
Fed into my soup
我會用湯把自己灌飽
And I walked out to breakfast
然後踏著步伐去外頭享受
Green leafs and blue sky and sun
一頓清涼的綠葉,鬆軟的藍天和黃橙橙的太陽

Boy, if you could speak
男孩 如果你能說話
You'd know what to do
你就知道該怎麼做
You'd say "Don't let the wall core out"
你會說 別一直躲在家裡 它會把你挖空
Remember all you saw and tell it back
In the stories when the day is done
一天結束後記得把所看到的記下來 回來當故事娓娓道來
Remember all you saw and tell it back In the stories when the day is done
一天結束後要把你所看到的種種記下來 當故事說給我聽

 

 

最近快被疲勞轟炸

但翻譯卻能紓解我的千頭萬緒

想想要翻甚麼歌 腦袋只浮現這首

也許現在的我只想期許些慵懶和一目十行的超能力

 

這首是我在放學車上翻的

雖我住在城市 沿途的景色只是些水泥鋼筋

但仍對歌詞中的景色很有感觸

一景一目都在我眼前出現

 

By Carolyn

arrow
arrow

    Carolyn卡洛琳 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()