close

嘿,酒保

可否為我斟一杯酒

讓我揮別那段過往 

  bartender.jpg  

Lady Antebellum出新歌了,兩男一女實力派組合,在歌壇大受好評,之前那首we owned the night這小情歌都把我融化了,FUN.翻唱後也是好評不斷,Need you now也是相當好的作品。

   Bartender  MV還由名模Kate Upton和喜劇演員Tony Hale主演。

   

(以下是我的翻譯,有誤歡迎留言更正)

8 o'clock on Friday night I'm still at home

星期五晚上八點,我把自己關在家

All my girls just keep on blowing up my phone

所有女生朋友一直打電話給我

Saying come on he ain't worth the pain

電話裡說:「拜託,他不值得讓你傷心

Do what you gotta do to forget his name

現在最需要做的就是忘掉他的名字」

 

Now there's only one thing left for me to do

現在還有一件事我需要做

Slip on my favorite dress and sky high leather boots

穿上我最愛的洋裝和高到不行皮靴

Check the mirror one last time

在鏡子前整整衣冠最後一次

And kiss the past goodbye

和過去吻別

 

What I'm really needing now

現在我最需要的

Is a double shot of Crown

是兩杯威士卡酒

Chase that disco ball around

到處追逐舞池裡的光照

'Til I don't remember

直到我不忘卻一切紛擾

Go until they cut me off

直到他們打斷我

Wanna get a little lost

只想得到一點點迷茫

In the noise, in the lights

迷失在喧囂中在迷茫的燈光之中

 

Hey bartender pour 'em hot tonight

嘿,酒保今晚就熱切地為我斟酒

'Til the party and the music and the truth collide

直到真理與派對和音樂衝突

Bring it 'til his memory fades away

拿來那瓶酒直到他從我的腦海中褪逝

Hey bartender

嘿,酒保

 

Tonight I'll let a stranger pull me on the floor

今晚我要讓位陌生男子拉我去舞池

Spin me 'round and let him buy a couple more

我繞著他旋轉,我還要讓他得到更多

But before it goes too far

但在此發生之前

I'll let him down easy

我先會讓他輕鬆下來

'Cause tonight it's all about

因為今晚這是關於

Dancing with my girls to the DJ

與我的朋友們跳舞,叫DJ

Put that song on replay

把那首歌重播一遍

 

What I'm really needing now

現在我最需要的

Is a double shot of Crown

是兩杯威士卡酒

Chase that disco ball around

到處追逐舞池裡的光照

'Til I don't remember

直到我不忘卻一切紛擾

Go until they cut me off

直到他們打斷我

Wanna get a little lost

只想得到一點點失落感

In the noise, in the lights

在喧囂中在迷茫的燈光之中

  

Hey bartender pour 'em hot tonight

嘿,酒保今晚就熱切地為我斟酒

'Til the party and the music and the truth collide

直到真理與派對和音樂衝突

Bring it 'til his memory fades away

拿來那瓶酒直到他從我的腦海中褪逝

Hey bartender

嘿,酒保

 

I'm feeling that buzz

我感受到那愉快陶醉

I'm ready to rock

我準備引領風騷

Ain't no way I'm gonna tell you to stop

沒有辦法能讓你停止

So pour that thing up to the top

把酒灑在高不可及處

I'm coming in hot

我將火熱現身

 

 

 

Hey bartender

嘿,酒保

What I'm really needing now

現在我最需要的

Is a double shot of Crown

是兩杯威士卡酒

Chase that disco ball around

到處追逐舞池裡的光照

'Til I don't remember

直到我不忘卻一切紛擾

Go until they cut me off

直到他們打斷我

Wanna get a little lost

只想得到一點迷茫

In the noise, in the lights

在喧囂中在迷茫的燈光之中

  

Hey bartender pour 'em hot tonight

嘿,酒保今晚就熱切地為我斟酒

'Til the party and the music and the truth collide

直到真理與派對和音樂衝突

Bring it 'til his memory fades away

拿來那瓶酒直到他從我的腦海中褪逝

Hey bartender

嘿,酒保

 

Hey bartender

嘿,酒保

 

 

 

 

謝謝花時間看完本篇

如果有感想歡迎到下面留言喔!

我會盡力回覆

 

 By Carolyn

About Lady Antebellum - Bartender

arrow
arrow
    全站熱搜

    Carolyn卡洛琳 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()