close

歌有特殊的一種魅力

經時光的洗塵

依不減他的韻味。

Mr. big  

最近一直聽這首to be with you雖然是年代久遠的歌,但依舊深深吸引著我,當時在美國這首可說是家喻戶曉的歌,這首歌的演唱者Mr. big最近有到倫敦演唱。有學吉他的一定知道這首,尤其中間的吉他彈奏十分迷人,主唱實在太cute聲音十分迷人,這是相當好聽的情歌。

 

以下為本人翻譯,有錯誤歡迎到下面跟我說喔!

Hold on little girl

Show me what he's doone to you 

等等女孩

讓我看他對你做了什麼

Stand up little girl 
A broken heart can't be that bad 

堅強吧!女孩

擁有一個破碎的心並不能如此狼狽

When it's through, it's through 
Fate will twist the both of you

 過去的都讓它成過往

命運會扭轉你們兩個

So come on baby come on over 
Let me be the one to show you 

所以來吧親愛的到我身邊

讓我成為那一個去證明這事

I'm the one who wants to be with you

Deep inside I hope you feel it too
(Feel it too)

我就是那個想跟你在一起的人

我希望你能感受我內心深處

(感受到)


Waited on a line of greens and blues
(Waited on a line)
Just to be the next to be with you

徘迴在歡喜及憂愁

(在這之間徘徊)

只想成為那位跟你在一起的人


Build up your confidence
So you can be on top for once

重建你的信心

那你又可以再一次擁有風采

wake up who cares about

Little boys that talk too much

醒醒吧!誰理他

男孩們的閒話總是太多

I seen it all go down
Your game of love was all rained out

我看見事情都成過去式

這段戀情早已結束了

So come on baby, come on over
Let me be the one to hold you 

所以來吧!親愛的來到我身邊

讓我成為可以抱緊你的人

I'm the one who wants to be with you

Deep inside I hope you feel it too
(Feel it too)
Waited on a line of greens and blues
(Waited on a line)
Just to be the next to be with you
我就是那個想跟你在一起的人

我希望你能感受我內心深處

(感受到)

徘迴在歡喜及憂愁

(在這之間徘徊)

只想成為那位跟你在一起的人

Why be alone when we can be together baby
You can make my life worthwhile
And I can make you start to smile

我們明明可以在一起那為何選擇孤獨

有你我的生命才有意義

而我會盡力只為看到你的容彩

 

 

 

When it's through, it's through 

Fate will twist the both of you 

過去的都讓它成過往

 命運會扭轉你們兩個

So come on baby come on over 

Let me be the one to show you 

 所以來吧親愛的到我身邊

 讓我來告訴你

I'm the one who wants to be with you

Deep inside I hope you feel it too
(Feel it too)

我就是那個想跟你在一起的人

我希望你能感受我內心深處

(感受到)

Waited on a line of greens and blues
(Waited on a line)
Just to be the next to be with you
徘迴在歡喜及憂愁

(在這之間徘徊)

只想成為那位跟你在一起的人

I'm the one who wants to be with you

Deep inside I hope you feel it too
(Feel it too)

我就是那個想跟你在一起的人

我希望你能感受我內心深處

(感受到)

Waited on a line of greens and blues
(Waited on a line)
Just to be the next to be with you
徘迴在歡喜及憂愁

(在這之間徘徊)

只想成為那位跟你在一起的人

 

有關翻譯

Waited on a line of greens and blues其中green 是指歡喜和快樂而blue有憂傷、憂愁之義

Your game of love was all rained out 的rain out 比賽因雨而取消,故翻成這段戀情早已結束了

如果看完本篇有很多的感觸

也可以留言跟我討論

謝謝你花時間看本篇

By Carolyn

About Mr.Big to be with you

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Carolyn卡洛琳 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()