close

god-help-the-girl-poster  

令人怦然心動的後青春期愛情小品,歌曲好有深意,雖然已下檔,但還是介紹給各位

而且Emily Browning(god help the girl-Eve)在訪問時也說最喜歡這首歌。

I'll have to dance with Cassie

 

 

Just another Saturday

在另一個星期六的日子裡

The boys are dressed up fine

男孩們都盛莊穿戴好

Think I'll wait 'till half past eight

等過了八點半

To dress myself divine

才會把自己穿戴美艷

Ten thirty, I'm in rags

十點半,我身著小碎花

A slutty look accompanies my questionable gaze

性感撩人的姿態伴隨而來的卻是一片狐疑的目光

Through the strobe light and the haze

從朦朧的閃光燈穿過而來

 

Take an interest in me

對我有興趣

Why must I beg for a drink?

為何要求我去喝一杯?

Too verbose

你的話太冗長

You come too close, Sir

你靠太近了,先生

Please step back and think

請你回去好好想想

That's the trouble

那真麻煩

Flesh attracts the leery look

肉身只會吸引到有色的目光

Rarely does the dream boy come along

夢中的男孩都沒有過來

He don't exist

他其實根本不存在

A lover with the candour of a friend

一位戀人或是坦率的朋友

 

I run away

從人群中潛逃

They're playing a decent song at last

他們終於播放合我意的歌

I think I'll have to dance with Cassie

我想我只能跟Cassie共舞

'Cause the dream boy never asked

因為夢中男孩沒來過問

(Shuffle to the left)

(舞動到左邊)

I kick the boy behind to make a little room

我把男孩踢走因為實在太壅擠了

(Boogie to the right)

(舞步移到右方)

Cassie dances madly like a boxing kangaroo

Cassie發狂式的舞姿就像袋鼠打拳擊

Her little Joey buys the drinks

她的Joey買了些飲品

He's in love more than he thinks

他其實比他所想的更愛的無法自拔

 

They know the dance too well

他們熟知跳舞有益於健康

The bodies heavenly

(※註:heavenly body指天體)

曼妙的手舞

Move around the autumn sky

足蹈在秋高氣爽的時節

With measured dignity

用一種有韻的端莊步伐

But my Venus and my Mars

但維娜斯和馬爾斯

Are set to flash

正散發著光芒

The lover will lay down his sword and swear

我的愛人會放下殺戮和承諾生生世世

He don't exist

他卻不存在

A brother to me when the chips were down

當緊要關頭時又像一位兄長

 

I run away

從人群中潛逃

They're playing a decent song at last

他們終於播放合我意的歌

I think I'll have to dance with Cassie

我想我只能跟Cassie共舞

'Cause the dream boy never asked

因為夢中男孩沒來過問

(Shuffle to the left)

(舞動到左邊)

I kick the boy behind to make a little room

我把男孩踢開因為已沒多餘的空間

Boogie to the right

舞步移到右方

Cassie dances madly like a boxing kangaroo

Cassie發狂式的舞姿像袋鼠打拳擊

(Spinnin' on the spot)

(在原地旋轉)

Hell do I care what I look like when I feel this good

我管別人眼裡的我是甚麼模樣 我覺得這就很好

I'll keep on dancing

我會繼續跳舞

I'll keep on dancing

我會繼續跳舞

I'll keep on dancing

我會繼續跳舞

I'll keep on dancing

我會繼續跳舞

I'll keep on dancing

我會繼續跳舞

 

同場加映

 

   

(電影簡介)God help the girl台譯:戀夏小情歌 簡介(點我看文章)

有關翻譯

中間有雙關,整個文字好美,看自己怎麼解讀

 

Maybe you will like

 

【電影歌曲】God help the girl-a down and dusky blonde(點我看文章)

 

 

 

 

 

BY Carolyn

歡迎留言分享

arrow
arrow
    全站熱搜

    Carolyn卡洛琳 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()